keskiviikko 1. helmikuuta 2012

Peilikaappini sisältö samanlainen kuin Elviksen.

APUA! Innolla odotan että pääsisin jo kotiin! Ihana luokka kaverini Tantte lainasi minulle Skins- Liekeissä ensimmäisen tuontokauden ja oon oikeesti niin innoissani oon aina ollut niin koukussa tuohon sarjaan, mutta nykyään on jäänyt vähän turhan taka-alalle sekin sarja.. Miksi hitossa kaikki hyvät sarjat tulee vasta silloin kun minä tyttö kuorsailen onnellisesti peiton alla?


MUTTA mennäänpäs tämänpäivän aiheeseen eli QR-koodiin.

QR-koodi on kaksiulotteinen viivakoodi, joka on kehitetty japanissa. "QR" on lyhenne sanoista "Quick Response" eli näin hyvällä englanninkielen kääntäjänä se on helppo purkaa ja nopea lukea (toivotaan että meni edes jotenkin oikein). QR-koodit kehitettiin alunperin liukuhihnateollisuuden nopeaksi tuotannonseurantavälineeksi, on niiden käyttö levinnyt.

Miten minä hyödyn tästä mitenkään?
Jos puhelimessasi on kamera ja verkkoyhteys sekä ladattuna QR-skanneri, voit kuvata näkemäsi QR-kuvion ja puhelimesi näytöllä kerrotaan hetkessä mistä on kyse. Näitä koodeja näkyy esimerkiksi Helsingissä raitiovaunupysäkeillä, joten aikataulut voit lukea kännykästäsi. Alennukset esimerkiksi sirkukseen ovat mahdollisia ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti